Alla inlägg den 29 augusti 2007

Av Cecilia - 29 augusti 2007 17:10

Mammorna med barn från mvc-gruppen, d v s Tereza, Gustav, Ninni, Fabian, mamma och Edina samt två tillskott som heter Ulrika och Malte träffades på Långbro värdshus i dag. Det blev lite stökigt med fyra bebisar som inte hade ätit lunch innan. Mamma lärde sig att det är bättre att planera lunch ute efter att Edina ätit sin lunch. Efteråt gick vi en promenad som blev lite ryckig, men det var trevligt att träffas och vädret var toppen.


Mamma glömde att fråga Ulrika om det var okay att lägga ut dem på bloggen så de är inte med på bild i dag. De ser lika trevliga ut som de andra mammorna med barn.


I dag har varit en toppendag. Mamma har lagt ned att försöka med femminutersmetoden och funderar inte så mycket på framtiden. I stället har vi börjat med att lägga Edina i egen säng. Mamma ligger i sin säng med en hand i Edinas. Det fungerar bra. Sen ska vi avancera genom att mamma inte har handen i Edinas säng. Efter det tror jag att mamma ska sitta på en stol som hon flyttar längre och längre från Edinas säng. Vi får se om det fungerar. Håller tummarna håååååååårt.


Edina har inte varit så klängig på mamma i dag och då har hon haft tid att utforska och smaka på saker omkring henne som t ex blöjpaketen från Willys.

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards