Alla inlägg under augusti 2011

Av Cecilia - 3 augusti 2011 18:17

Sedan den dagen jag fick Edina har jag inte sett mycket på tv. När den är på är det någon typ av barnprogram eller text-tv som gäller. Under semestern har jag unnat mig att se "Sommar med Ernst" ett par gånger. När jag såg snickaren Per Starrin (som numera medverkar i programmet) for mina minnen tillbaka till F21 i Luleå på slutet av 80-talet. Jag arbetade där på den tiden och snickaren Per gjorde lumpen där då.


Helt plötsligt började en massa minnen från den tiden kretsa i mitt huvud. Har inte ägnat den perioden många tankar sen jag slutade och flyttade till Stockholm. Det var en kul tid med mycket festande och party, party. Levde alltså ett helt annat liv än jag gör i dag.


När jag arbetade på F21 hade jag en policy att inte involvera mig personligt eller ens för en natt med någon där. Skulle inte vilja arbeta där med en massa florerande rykten. Det räckte dock med att vara en partytjej för att skapa rykten. Lite hångel och ett par förälskelser blev det förstås. Efter det jag flyttat till Stockholm 1989 fick jag höra att jag och en annan tjej kallades för F21-bresarna över hela Luleå. Det var ingen som ville tala om det för oss när vi fortfarande arbetade på F21 och bodde i Luleå. När jag fick höra det föll bitarna på plats. Jag förstod helt plötsligt varför det ropats hora efter mig vid ett flertal tillfällen. Det var speciellt en kille som gjorde det vid upprepade tillfällen.


När jag fick höra ryktena skrattade jag. Har alltid varit en ganska jordad person och gör inte speciellt mycket som jag känner att jag behöver skämmas för. Lever mitt liv som jag vill leva det samt är så trygg att jag är tråkig. Kanske var det, det som provocerade den som startade ryktet.


Tänker dock i detta nu att vi inte kommit långt vad gäller jämställdhet mellan kön sedan dess. Fortfarande verkar det som att kvinnor i detta avlånga land inte får ha ett sexliv utan att skämmas för det. Tjejer blir mobbade via sms och facebook och stämplade som horor. Undrar ibland om folk i allmänhet vet vad en hora är. Skänker i detta nu en stärkande tanke till de tjejer som blir stämplade som hora och utsätts för påhopp och mobbning. Hoppas och önskar att de kan gå vidare och skratta åt det precis som jag gjorde.


Vad har nu detta med snickaren Per att göra?! INGET! Han väckte bara minnena till liv. Det enda jag kan säga är att han fortfarande är sig lik annars hade jag inte känt igen honom.


Hoppas att den dagen kommer då kvinnors sexliv inte längre är något att skämmas över eller ens lägga sig i. DET ÄR PRIVAT!

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards