Alla inlägg under augusti 2012

Av Cecilia - 7 augusti 2012 17:17

Då var det dax för årets stora event i min smak, Stora Noliamässan. I år var den i Piteå. Det var kö redan när vi kom 09.45 en kvart innan öppning.  

Till mässan åkte vi ståndsmässigt i pappas gamla Amazon. Den är Vacker men inte lika fin som min prins som jag sålde när jag fick barn. Den kommer ni att få se mer av senare. Det är pappa man ser bakom pärlan.

På mässan kunde man hitta allt från antikviteter till husvagnar. Själv blev jag förälskad i detta brickbord.     

Å så köpte jag ett armband till Edina eftersom hon förväntade sig en överraskning då hon inte fick följa med på mässan.  

Och så köpte jag en helt fantastisk massagekudde till mig. Mässpriset var 695 kr/st, men eftersom vi köpte fyra st fick vi dem för 600 kr/st. Massagekudden masserar på djupet och med värme. Jag kör den på hela kroppen och flyttar mig knappt ur soffan just ni. Ahhhhhhh...  

Jag har testat ett antal massagedynor, men blinkade inte ens en gång innan jag köpte denna. Om någon är intresserad så går den att finna på Trend rehab.

Av Cecilia - 3 augusti 2012 08:21

I går var vi på Luleåkalaset. Vi besökte först marknaden och Edina hittade ny Elisabet. Elisabet var en vit hund som kunde bjäbba och gå tills den dagen jag trampade sönder henne. Den händelsen är nu bortglömd när hon hittade en ny rosa Elisabet.  

Efter middag på Max gjorde sig barnen redo för Ulrik Munther.Innan Ulrik Munther började spela flög två viggen lågt över publiken. Hela kroppen vibrerade. Det var mäktigt. Sen började den efterlängtade spelningen.

Scenen var riggad precis intill vattnet i Norra hamn i Luleå. Det är kul att de använder Luleås skönhet för att förhöja känslan av spelningen. Det här kortet är taget alldeles vid scenen.

Spelningen var riktigt bra. Ulrik Munther överraskade mig. Jag tyckte han var mycket bättre än det lilla jag sett av honom tidigare. Både Eric Saade och Erik Munther verkar vara bra förebilder vad gäller att vara Edinas och Fabians  idoler. Förra året var vi på Eric Saade tillsammans. Hoppas detta med konserter blir ännu en tradition med kusinen.

Så lite fler bilder på skönheterna ...

 

Observera att jag är en av dem (humor). Edina somnade helnöjd i bilen på väg tillbaka till Norrfjärden. När vi var framme kravlade hon sig ur bilen, in och upp i sängen med kläderna på. Sen öppnade hon inte de stora bruna längre den kvällen.              

Av Cecilia - 3 augusti 2012 08:10

Så var det dax igen med Piteå dansar och ler. Vi besökte evenmanget den 27/7. Det blev mat och tivoli precis som förra året. Barnen valde tacos, syster valde kinamat och jag köpte en Langos. Har aldrig testat Langos förr och tror inte att jag testar det igen. En flottbomb utan smak är min upplevelse. Det är ändå maten som är höjdpunkten med PDOL för mig. Alla kan äta precis vad de vill eller kan. Det finns mat för alla här.  

Sen bar det av till tivolit som är detsamma varje år. Nästa år får vi nog besöka tivolit på Luleåkalaset i stället av två orsaker. Den första är att vi besökt detta tivoli två gånger och Edina vill testa något nytt. Det andra är att PDOL inte gått så bra de senaste åren och att det förmodlingen inte blir något nästa år. Synd tycker jag eftersom stan lever upp under PDOL. Tycker även att det är kul att skapa traditioner i min och Edinas lilla familj tillsammans med Fabians familj. PDOL och Luleåkalaset är två av dem.  

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards