Alla inlägg under januari 2013

Av Cecilia - 2 januari 2013 18:10

I dag har pensionärerna haft två dagars extra skattesänkning med 50 kr/månad. Skäms pensionärer som ni roffar åt er!


Helt sjukt att vi som arbetar ska få jobbskatteavdrag med typ 15000 kr/år medan pensionärerna får 50 kr/månad. Många av dem har säkert aldrig varit sjukskrivna.


Men de ogifta pensionärerna har ju fått höjt bostadstillägg med 170 kr/månad i två dagar tycker säkert många nu. Men det får bara de som inte har en sparad slant oavsett om det är någon futtig tusenlapp (100 000) eller flera hundra tusen.


Så kära pensionärer. Kolla upp vad räntan ger på era sparade pengar och jämför med vad ni får i ökat bostadstillägg. Om ni får mer bostadstillägg än ränta på era sparpengar så ta ut pengarna och lägg dem i madrassen.


I detta fall tycker jag faktiskt att ni är i er fulla rätt att utnyttja systemet. Varje krona ni kan få ska ni se till att ta.


Ibland skäms jag över politikerna. Kan knappt se Reinfeldt eller Borg utan att skämmas å deras vägnar.

Av Cecilia - 2 januari 2013 09:28

Hej  så här kan jag koppla upp ett trepartssamtal på min android Xperia V.


1) Ring din första samtalspartner. Vänta på svar.

2) Parkera samtalet.

3) Ring din nästa samtalspartner. Vänta på svar.

4) På min skärm dyker det upp ett nytt alternativ (kommer inte ihåg exakt text) som jag klickar på. Ibland kan det stå "Slå ihop samtal".


Om det inte fungerar så kontakta din operatör. Det kan hända att du måste aktivera en tjänst för gruppsamtal. Kostar runt 10kr/månad.


Tror du ska kunna samtala ca 7 personer samtidigt. Bara att göra om proceduren flera gånger om du vill ta in fler.


Om du sitter i telefonen och får ett samtal så kan du parkera samtalet och svara. Sen dyker samma alternativ upp som i punkt 4 ovan. Då har du kopplat in den du talade med när det ringde och den som ringde och vips så har ni ett trepartssamtal.


Lycka till!

Av Cecilia - 1 januari 2013 10:19

Tycker det är kul att skapa traditioner med kusinerna eftersom de träffas så sällan. Förutom äventyrsbad och Nimbys värld så blev det lite bak,

julkalender i stadsparken i Luleå om än det blev lite kallt i år.

 

Sen kom den efterlängtade julafton. Edina gömde sig som brukligt är när tomten kom. I år kom hon fram innan tomten gick.  

Massa julklappar fick hon så nåt bra har hon gjort under året. Lego är alltid en fullträff.  

Sen åkte vi hem för att fira in det nya året med Annas och Lokes familj å några av deras vänner. Massor av gulliga barn, god mat, gott umgänge. Sen brände vi av några läskiga smällare under kvällen.

     

På festen fanns en kille som gjorde Edina extra glad, men han ersatte inte den gamla kärleken än ...


Edina var vaken till tolvslaget för första gången i år


Gott nytt år på er! Nu kommer jag med en önskan. Låt kommande år bli bättre för vår del. Lite mindre sjukdomar skulle uppskattas tomten!

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards