Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Cecilia - 9 januari 2013 10:55

Den här dagen startade inte som andra dagar. Den började med att jag skulle fylla akvariet med lite vatten. Tog fram en skål med vatten och ställde bredvid akvariet för några dagar sedan bara för att försäkra mig om att vattnet skulle ha rumstemperatur.


På morgon tog jag skålen och hällde i vattnet i akvariet varpå det började skumma. Då först slog det mig att Edina lekt med skålen och satt i tvål i vattnet för ett par kvällar sedan.


I panik fiskade jag upp alla fiskar utom en med en håv och satte dem i en annan skål med en helt okänd vattentemperatur. Den sista fisken gick inte att hitta trots idogt letande.


Sen började jag tömma akvariet på det skummande vattnet. Fyllde på det igen och började tömma ett andra varv för att skölja bort allt skum. Nu plötsligt dök den saknade fisken upp. Den levde trots allt. Håvade upp stackaren och satte den i skålen med de andra fiskarna.


När akvariet var nästan tomt började jag fylla på det igen varpå jag hörde hur något sprack. Det började ryka ur doppvärmaren som jag missat att dra ur.


Sen fyllde jag på akvariet och placerade alla saker på sin plats i det. Pust! Så nu kära vänner. Var eran morgon månne bättre än min?


Fiskarna simmar fortfarande omkring i den provisoriska skålen i väntan på att jag ska köpa plastpåsar så jag kan sätta dem i den för att vänja sig vid akvariet. Tiden får utvisa om de överlever diskmedel och ett hastigt flyttande till en skål med annan vattentemeperatur.


Som tur är vet Edina inte om att jag är hemma och dödar akvariefiskar. Gudarna ska nog vara med oss om den sista fisken överlever saneringen av diskmedel. Hällde både varmt och kallt vatten på den stackaren och gruset yrde runt den.

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards