Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Cecilia - 21 januari 2013 13:10

Dessa tårtbottnar är krångliga att göra. För mig blir det enklare för i slutändan eftersom jag alltid misslyckats med typen som är som en sockerkaka som man delar. Efter att misslyckats ett otal gånger kom jag på att jag kan använda rullotårtskonceptet för att göra färdigdelade tårtbottnar.


Ingredienser:

6 ägg

3 dl strösocker

3/2 dl potatiosmjöl

2 tsk bakpulver

1 tsk vanillinsocker


Ugn 225 grader.


Gör så här:

1) Vispa ägg och socker pösigt.

2) Blanda potatismjöl, vanillinsocker och bakpulver.

3) Vispa försiktigt ner potatismjölblandningen i sockret och äggen.

4) Använd en kakform med löstagbar botten och sätt 1/3 av smeten i formen.

5) Grädda i 5 minuter i mitten av ugnen.

6) Gör om steg 4-5 två gånger till.


När varje botten är klar läggs den på strösockerströat bakplåtspapper.

 

  

Hela tårtan kommer stegvis. Monterar den den 10 februari.

Lycka till!

Av Cecilia - 21 januari 2013 11:17

Här kommer innehållet i örterna för avgiftning DTC Plus. Är långsynt och har svårt att läsa på burkarna. Så jag tar en burk i taget.


Är ingen expert så ni får ta mina kommentarer till med en nypa salt.


Chlorella pyrenoides - En alg som innehåller anitoxidanter och hjälper kroppen att avgiftas.

Hydropropylmethylcellulose - Kanske det de gör kapseln av. En gissning från min sida.

Brennessel extrakt - Brännässla renar blodet plus att det innehåller en massa vitaminer och mineraler.

Heidelbeere extrakt - Blåbär är bra för magen.

Cranberry extrakt - Tranbär som sägs vara bra för urinvägarna.

Preisel Frucht extrakt - Kan vara lingon stimulerar magen och innehåller massa vitaminer.

Artischocken extrakt- Kronärtskocka innehåller leverstimulerande ämnen som cynarin och cynaropicrin

Cistus extrakt - Tror att dessa är detsamma som Cistros. Vet inte vad den är bra mot dock.

Salbleiblätter extrakt - Salvia hämmar vidare bakterietillväxt.

Bärlauchkraut extrakt - Vild vitlöksört.

Curucuma pulver - Gurkmeja hämmar inflammationer.

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards