Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Magen

Av Cecilia - 23 januari 2013 13:16

Idag var det min tur att besöka läkare. Var på Södertälje sjukhus, för ett tag sedan, eftersom jag har gallsten och magsmärtor. Läkaren där bedömde att vi ska avvakta med operation eftersom symptomen inte är entydiga för gallstensbesvär. Han skickade tillbaka mig till vårdcentralen för fler undersökningar. Om de inte leder till något så blir det gallstensoperation.


I dag var det alltså dags för ett återbesök på vårdcentralen för att gå vidare med nästa undersökning. Det resulterade i att det blir gastroskopi om någon vecka. Något jag inte ser fram emot, men måste gå igenom.


Känns tråkigt att antibiotikan har sabbat magen. All energi går åt att hålla mig på benen trots smärtorna. Hade jag suttit med facit i hand hade jag börjat med örter. Förmodligen hade jag inte nöjt mig med örter eftersom behandlingen ger resultat med snigelfart. Då hade jag ju inte vetat att anitbiotikan gav resultat med än lägre fart. Nu vet jag att örterna fungerar bättre på mig.


Sååå det är bara att bita ihop och kämpa vidare. Vad har jag att återvända till? Med havregrynsgröt i magen under några dagar lättar magbesvären och sen kan jag äta vanlig mat ett par dagar igen.


Det är inte lätt att bli frisk från dessa helvetiska sjukdomar. Det är tur att jag inte visste hur jobbig behandlingen var innan jag påbörjade den. Att förbättringarna kommer med snigelfart och allt lidande runt behandlingen gör att jag fantiserar om att sluta, men vad skulle alternativet vara?


Numera har jag kommit så långt att jag kan summerar månad för månad och jämföra med utgånsläget. Nu vet jag att jag blir bättre av behandlingen. Då har jag i stället börjat oroa mig för att min kropp inte ska klara behandlingen till den dag då jag kan ses som frisk. Numera säger jag till mig själv "kämpa vidare" samtidigt som det inom mig finns en osäkerhet som undrar om jag kommer att överleva detta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 mars 2015 12:11


I går var vi in och frågade om de på Clipso i Skärholmen kunde fläta om luggen på Edinas afrohår. De kände på luggen och gav ett pris på 50 kronor. Vi bokade tid i dag på förmiddagen klockan 11. På morgon åkte vi dit lite extra glada. Jag för att...

Av Cecilia - 6 september 2014 19:08

Har inte orkat blogga mycket å det senaste, men nu börjar valet närma sig och Hamilton gjorde mig rätt häpen med Folkpartiets valfläsk. Kan inte låta bli att reagera.   Hamiltons och Folkpartiets valfläsk i ekonomidebatten är såååå skrattretande ...

Av Cecilia - 25 juni 2014 08:04

Jag är lite upprörd över de onyanserade diskussionerna runt datorer i skolan. Varför visar inte Skolverket/politiker befolkningen och lärarna vilka alternativ som finns att välja mellan innan vi/de får svara på frågor om ja eller nej till datorer i u...

Av Cecilia - 3 februari 2014 17:35

På väg till och från jobbet kör jag förbi några uteliggares bosättningar. Jag har noterat att de bär vattendunkar från bensinmacken ca en km från själva boplatsen. Det ser väldigt tungt ut.   I något obestämt ögonblick bestämde jag mig för att kö...

Av Cecilia - 12 januari 2014 09:08

Mitt i städningen var jag tvungen att avbryta för att ventilera frustrationen över femte jobbskatteavdraget. Vart tror ni kostnaderna sparas in? Blir det i form av höjda högkostnadsskydd? I så fall börjar vården vara till för de friska, arbetande sam...

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards