Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Cecilia - 14 mars 2012 18:38

Diskuterade förgäves Borrelia med min läkare i dag. Då kom hon med ett hot. "Om du är så sjuk så undrar jag om du kan ta hand om ditt barn? Du vet väl att jag är skyldig att anmäla det". Så nu har hon tystat mig. Jag ler och slickar röv ... för tillfället.



Normalt sett hade jag lämnat in en anmälan, men vågar inte. Denna läkare tror i alla fall att jag är sjuk. Alltid nåt.


Byter och anmäler när detta är över. Orkar inte bli friskförklarad nu. Finns en stor risk att nästa läkare gör det, Har blivit friskförklarad så många gånger senaste halvåret


Av Cecilia - 14 mars 2012 08:19

För ett par dagar sedan ringde Energibolaget Sverige AB och ville erbjuda mig att binda om mitt avtal till en lägre kostnad. Jag sa att jag valt rörligt avtal när jag ingick avtal. Hon i andra ändan upplyste mig om jag jag hade nytto-el avtal. Jag blev så klart arg över att jag ingått ett avtal och helt plötsligt hade ett annat. Sa upp mitt avtal på stört och förklarade varför.


Detta fick jag som svar:


"Hej,

 
Tack för ditt mail.
 
Ni hade ett natur-el prisavtal som då var rörligt, men det löpte ut 2010-01-31, och då ni ej förnyade det så övergick erat avtal till nytto-el avtal, som då är ett tillsvidare prisavtal.
 
Då ni har 12 månaders uppsägningstid så registrerar jag en uppsägning idag och ni är fria att byta 2013.04.01

Vid återkommande kontakt, vänligen bifoga tidigare korrespondens i ärendet.


Bästa Hälsningar/Best regards
 

Kundtjänst


Patrik"

 

Inte visste jag att avtalet ändrades om man inte ingick ett nytt efter viss tid. Jag tog för givet att det jag valt var det som kvarstod. Inte ett mindre fördelaktigt som Energibolaget valde.


Det känns som en mardröm att vara kund till elleverantör. Alla verkar dessutom vara ute efter att luras. Så går det när oseriösa får driva bolag som vi alla måste vara kunder hos.



Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards