Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Cecilia - 1 mars 2012 08:02

Nu har jag varit i kontakt med både Tyskland och Norge för ev behandling av Borrelian. Norge har fullt hus så de kan inte ta emot.


I går talade jag med en sköterska om provtagning enligt Tysk modell. Proverna för Borrelia kostar 5000 kr och de körs direkt till Tyskland. Vi bestämde att proverna ska tas den 28/3.


Eftersom jag fått tips om att ta coinfektionsprover samtidigt så ville jag veta mer om dem. Läkaren ringde på kvällen. Han undrade varför de behandlat mig för Borrelia om proverna inte visar något. När jag berättade att jag hade haft "märket" sa han att jag har haft Borrelia med100% säkerhet. Han sa att svensk sjukvård har helt fel när de säger att jag inte haft Borrelia då proverna inte visar något. Han talade även om  att de instruktionerna gäller inom svensk vård.


Samtalet resulterade i att jag ska ta både Borrelia- och coinfektionsprover. Priset blir 7600kr.


Ett glädjande besked från läkaren var att jag eventuellt redan är botad. Eftersom jag fortfarande blir bättre så kan behandlingen med Doxyferm ha bitit. Proverna som analyseras i Tyskland kommer att ge svar på om Borrelian fortfarande lever i min sargade kropp. Efter samtalet känner jag mig mycket hoppfull.


Har börjat arbeta på halvtid för någon vecka sedan. Det går sådär. Först gick det bra men efter att ha arbetat på plats måndag och tisdag denna vecka så har symptomen ökat.


En glädjande nyhet som jag fick nu på morgon från en patient som befinner sig i Tyskland är att två svenskar som fått behandling i Tyskland har fått ersättning från Försäkringskassan i Sverige. Detta då de faktiskt blivit friska efter behandlingen. Det gäller alltså att spara alla kvitton. Ju fler som får ersättning desto större signal om att vården i Sverige är bristfällig när det handlar om Borrelia.


Läkaren sa även att det är USA:s försäkringssystem som begränsar vård vad gäller Borrelia och även andra sjukdomar som t ex Whiplash. Skulle försäkringssystemet där erkänna dessa sjukdomar så skulle det raseras. Därför har direktiven runt vissa sjukdomar som Borrelia tagits fram till försäkringsbolagens (i USA) fördel.


Nu känns det som att detta bara är början på min resa. Har ändå bloggat ett tag om detta. Känns som att Borreliabloggandet kommer att bli ändlöst.

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards