Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Cecilia - 7 mars 2012 14:34

Är en stark kvinna som står för mina åsikter och som även struntar i om andra tycker jag gör rätt eller inte.


Den senaste tiden har jag varit aktiv vad gäller att överklaga ett hotellhem som planerats på området. Många var aktiva och reagerade när de fick veta, men endast två orkade så långt att de överklagade. Vi var två ensamstående mammor som överklagade. Att jag orkade dra det till överklagan är något som jag är stolt över. Min vännina som var den som upplyste mig om det planerade hotellhemmet är den andra som orkat ända till överklagan. Hoppas att även hon är stolt över att hon orkat hela vägen. NCC som jag hoppades skulle orka till överklagan orkade inte...


Har även varit aktiv i sökandet efter skola till mitt barn. Eftersom områdets skola har dåligt rykte vill jag försäkra mig om att jag gör rätt val. Det slutgiltiga valet ligger nog ändå på det som från början var enklast. Däremot känner jag mig trygg i att vi kan byta skola om förstahandsvalet blir fel.


Sen den dag Edina födes har jag fått strida med den Svenska vården. När Edina kom till världen började en evighetslång kamp om att få utredning om hennes hälsa. Glutenintollerans är en av de sjukdomar som svensk vård är otroligt okunniga i. Det svensk vård inte kan det finns inte. När Edina blev frisk så blev jag själv sjuk i Borrelia. Samma gäller för Borrelia som för Glutenintollerans. Det svensk vård inte kan det finns inte. För tillfället kämpar jag vidare med att bli frisk. Däremot har jag gett upp svensk vård. Vänder mig nu till alternativ.


Edina är den som fått mig att reagera och som gör att jag orkar dra allt vidare. Det har varit tungt och har satt sina spår. När jag får höra att jag skulle bry mig om att andra inte vill vara med och överklaga, eller att jag är hysterisk vad gäller valet till skolan kan jag inte annat än skratta. Vem fean tror att jag orkar vara hysterisk eller bry mig i vad andra gör och inte gör. Det jag orkar är att se till att mitt barns framtid är den jag tror är bäst för henne. Hur skulle jag kunna låta bli att bry mig om mitt barn?!


Tur att jag är född i tvillingens tecken men nära oxens. Det gör att jag inte bryr mig om vad andra tycker, jag går mina egna vägar samtidigt som jag är obevekligt envis. Fean vad jag är stolt över att vara jag! Med handen på hjärtat, kan du säga detsamma om dig?! Om inte kan jag säga att det är inget dumt mål att nå.



Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards