Alla inlägg den 16 oktober 2007

Av Cecilia - 16 oktober 2007 15:46

I natt har vi börjat vänja av Edina med nattamningen. Denna natt vaknade mamma när Edina ville amma. Mamma gav vatten i stället och Edina tyckte att det var okay. Edina grät några gånger, men somnade snart om. Mamma tyckte att hon var en riktigt tapper lite tjej i natt.


När vi såg på barnpsykologen på tv4 på morgon så var det en mamma som frågade vad hon skulle göra när hennes barn snuttade tisse hela nätter och hon inte fick sova. Barnpsykologen sa att det är vanligt att bebisar till en början diar rätt ofta och när mamman blir trött på dagarna av att bli väckt om nätterna så märker barnet det och vill ha mer närhet. Det börjar då att dia oftare om nätterna och till slut diar det så ofta att mamman blir mer frånvarande på dagarna vilket barnet känner av. Barnet blir då grinigare och mammigare eftersom det vill ha mammans uppmärksamhet. Så fortsätter det och det blir bara värre och värre tills mamma inte klarar av pressen längre och börjar tappa humöret. Barnpsykologen sa att detta mönster måste brytas direkt genom att sluta nattamma. Det kändes bra att veta att vi är på rätt spår.


På dagen gick vi till "Öppna förskolan". Anna och Loke hängde med. Det märks tydligt att Loke och Edina gillar att leka intill varandra. Efteråt gick vi hem och Edina somnade omedelbums.


Nu hoppas vi att det går lika bra till natten, med avvänjningen, som det gjorde i natt.

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards