Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Cecilia - 7 februari 2013 13:44

I dag var jag på astmakoll med Edina hos hennes barnläkare. Vi har varit där en gång tidigare efter att hon haft samtal med rektor och pedagog från förskolan angående Edinas hälsa. Eftersom allt fungerar på förskolan nu så har jag känt att jag inte frågar om hur samtalet gick.


Innan vi skulle lämna barnläkaren i dag så berättade läkaren på eget initiativ att pedagogen som själv har astma tyckte att Edina är frisk och inte har astma. Hon tyckte sig kunna astma eftersom hon har det själv. Läkaren sa att det är klart att det blir svårigheter när pedagoger tycker sig veta allt om astma bara för att de har det själv. Detta trots att astma kan se olika ut hos olika personer. Till detta måste tillläggas att Edina dessutom har en svår astma.

 

Förutom astman så har deras misstro angående maten och Edinas glutenintollerans gjort att de inte tagit  hennes magproblem på allvar.

 

Man kan ju tycka att pedagogen och rektor på förskolan hade kunnat framföra en ursäkt eftersom de har behandlat mig och Edina rätt illa i hela denna historia, men inte. Det tycker jag säger mer om dem än om mig.

 

Att råka ut för denna behandling kan ju bero på att jag har lägsta rang av föräldraskap på förskolan. Det vill säga att jag är ensamstående mamma, har ett barn med en man med annat ursprung än svenskt och dessutom har varit svårt sjuk. Hade inte Edina gått på förskolan så hade säkert någon annan fått misstycket riktat mot sig. Nu vet jag hur det är att bli vuxenmobbad och det lär säkert inte bli sista gången med tanke på vår familjesammansättning.

 

Rätt eller fel. Omedveten psykologi tror jag. Vet att det finns de som inte tror som jag och jag tvingar ingen. Försöker  själv att arbeta med mina omedvetna fördomar och medvetandegöra dem. Det till trots så gör jag många tabbar och vissa fördomar har jag svårt att göra mig fri. De gör att jag i viss mån måste erkänna att jag är främlingsfientlig när det kommer till saker som är främmande för mig och som jag inte kan förstå.

 

En sak bär jag med mig i detta och det är att försöka tänka efter en och femtio gånger innan jag riktar misstro mot någon som inte förtjänar det.

 

Nu vilar vi bara i att allt fungerar med maten och medicinering på förskolan och så hoppas vi att det får vara så till den dagen Edina slutar. Det går ju inte att sticka under stolen att jag längtar till den dagen. Någon insamling till present blir det inte frågan om i vårt fall.



Av Cecilia - 7 februari 2013 08:41

Usch, läste om SD:s historia nu på morgon. Förstår inte hur de kunde komma in i riksdagen. Hur kunde det bli så tokigt? Taktikrösta gärna, men inte på SD. Det är fel väg att gå för att visa missnöje vad gäller migrationspolitiken.


Påverka dina kamrater att gå till vallokalen eller att poströsta. Om fler människor som inte har sympatier för SD skulle rösta så skulle SD inte komma in i riksdagen även om de får fler röster än i förra valet. Glöm inte att din röst gör skillnad! Känner du dig osäker på ditt val så är det osäkra valet ändå bättre än att SD kommer in i riksdagen igen.


Tro mig när jag säger att de som vill att SD ska sitta kvar i riksdagen kommer att rösta. Är deras röst viktigare än din? NEJ!


RÖSTA!



Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards