Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Cecilia - 6 februari 2013 15:23

Från årsskiftet får alla som ger gåvor till utvalda organisationer skattereduktion. Det innebär att de som ger bort gåvor för minst 200 kr per gåvotillfälle får skattereduktion.


Jag har aldrig bett om denna skattereduktion. Har någon gjort det?


Så klart ringer organisationerna som man ger gåvor till och frågar om man vill höja beloppet så det går på ett ut för den som skänker gåvan. Det vill säga att gåvobeloppet ska bli detsamma som tidigare efter skattereduktion, men att organisationen får mer pengar.


När jag skänker pengar i ett gott syfte ber jag inte om skattereduktion. Det är faktiskt det sista jag tänker på. Däremot ber jag om skattesänkningar främst åt pensionärer med låg pension. Sen ber jag även om mer pengar till skolorna för ett minskat antal elever i varje klass. Listan kan göras lång på vad jag önskar mig före skattereduktion på gåvor.


Med andra ord ropar jag inte hurra för ännu mer skattereduktion denna gång.

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards