Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Handlingsplan för att få bukt med Borrelian

Av Cecilia - 11 oktober 2011 08:39

Det finns inga nackdelar som inte har några fördelar. Fördelen med Borrelian är att fibromyalgin inte känns längre. Den ena smärtan överrider den andra.


Eftersom jag känner att vården inte bryr sig om hur mitt liv som ensamstående Borreliasmittad mamma fortskrider måste jag ta fram en handlingsplan för att klara av att leva mitt liv. Den ser ut som så här i dagsläget.


1) Eftersom det finns risk för förlamning har min mamma i uppgift att ringa kl 06.15 Om jag inte svarar kontaktar hon vår kära granne Johanna som har nycklar hem till oss.


2) Inväntar provtagning, d v s ryggmärgsprov. Hoppas på vård i Sverge, men har förstått att det kanske slutar endast med ett ryggmärgsprov även om provsvaret tyder på Borrelia. Detta då svenska vården mot Borrelia anses vara 10 dagars behandling m Doxyferm. Punkt!


3) Jag försöker komma i kontakt med en kvinna som fått hjälp i sin kamp  mot Borrelian i Tyskland. Den vården har hjälpt henne. Nu vill jag veta vart hon fick vård samt vilken vård hon fick. Hon sägs ha varit förlamad i trakten runt underlivet och läkte både kiss och bajs. Trots det fick hon vända sig till ett annat land och betala för vården ur egen kassa.


4) Efter ett tips från min namne och förskoleförälder på Edinas förskola ska jag etablera kontakt med UD. De kan ju ha uppgifter på vårdställen i Tyskland eller t o m en annan syn på hur man botar Borrelia.


5) Om jag inte får hjälp här i mitt hemland och känner att jag får god kontakt med ett vårdställe i Tyskland åker jag dit. Under min resa, inom sjukvården i Sverige, samlar jag in alla provsvar som tas här. Detta för att minimera kostnaderna för vård i ett annat land.


6) Jag har en kontakt i Thailand som skickat antibiotika. Detta är absolut den sista utvägen. Den tar jag till om jag inte kan få vård och inte ser någon bättring eller får annan hjälp.


7) På måndag tvingas jag att arbeta och ta smärtstillande. Vet inte hur det ska gå?


Paralellt med dessa steg så tar jag emot all hjälp med att ta hand om Edina. Hitintills har det fungerat och alla är väldigt hjälpsamma. Edina tycker redan att hon har en tråkig mamma och att allt umgänge utan mig är roligare än att vara med mig.


Tack alla mina nära och kära! Ni är mig än kärare nu när jag ser att ni finns där när det krisar!


Frustrationen över synen på människan i Sverige har tagit nya vändningar. Om jag blir frisk från detta så kommer jag att starta en fond för insamling till vård av Borreliapatienter i annat land. Detta är inte rätt sätt att ta hand om sina medmännikor som tjänar sitt land!

 
 
Lnda

Lnda

11 oktober 2011 09:16

Det är absurd att man ens ska behöva tänka så, människosynen i dag är under all kritik. Men det är en bra plan och vi finns här natt och dag!
kram :)

http://pancakeheavenworld.blogspot.com

Cecilia

11 oktober 2011 13:39

Snart så blir det sanning;-D

 
Ingen bild

Mamma Muu

11 oktober 2011 11:21

Skönt för dig att du har en handlingsplan. Ni kan sova här på fredag om ni vill?

Cecilia

11 oktober 2011 13:39

Om vi är hemma:-D

 
Ingen bild

Lotta

11 oktober 2011 16:46

Hej, jag ska hjälpa dig med din kamp mailar dig i kväll. Vet hur du har det. Kämpa på vi ska hitta en lösning. Charlotte Brindesjö

Cecilia

12 oktober 2011 08:00

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 mars 2015 12:11


I går var vi in och frågade om de på Clipso i Skärholmen kunde fläta om luggen på Edinas afrohår. De kände på luggen och gav ett pris på 50 kronor. Vi bokade tid i dag på förmiddagen klockan 11. På morgon åkte vi dit lite extra glada. Jag för att...

Av Cecilia - 6 september 2014 19:08

Har inte orkat blogga mycket å det senaste, men nu börjar valet närma sig och Hamilton gjorde mig rätt häpen med Folkpartiets valfläsk. Kan inte låta bli att reagera.   Hamiltons och Folkpartiets valfläsk i ekonomidebatten är såååå skrattretande ...

Av Cecilia - 25 juni 2014 08:04

Jag är lite upprörd över de onyanserade diskussionerna runt datorer i skolan. Varför visar inte Skolverket/politiker befolkningen och lärarna vilka alternativ som finns att välja mellan innan vi/de får svara på frågor om ja eller nej till datorer i u...

Av Cecilia - 3 februari 2014 17:35

På väg till och från jobbet kör jag förbi några uteliggares bosättningar. Jag har noterat att de bär vattendunkar från bensinmacken ca en km från själva boplatsen. Det ser väldigt tungt ut.   I något obestämt ögonblick bestämde jag mig för att kö...

Av Cecilia - 12 januari 2014 09:08

Mitt i städningen var jag tvungen att avbryta för att ventilera frustrationen över femte jobbskatteavdraget. Vart tror ni kostnaderna sparas in? Blir det i form av höjda högkostnadsskydd? I så fall börjar vården vara till för de friska, arbetande sam...

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards