Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Cecilia - 18 januari 2011 12:43

På konstgjord väg har klådan och prickarna börjat ge med sig. Tavegyl och hydrocortisonsalva å klådan är väck. Vi är fortfarande hemma. En utflykt till vårdcentralen för att lämna urinprov och sen en liten promenad. Det är dagens stora händelser. Här hemma har Edina roat sig med att ta kort med sin kamera och att öva på att göra kullerbyttor. Lite alster från det som dokumenterats kommer här.

            



Här kommer en film på en av Edinas första kullerbyttor.


 Sen har vi börjat leta information på nätet om Uganda. Edina var nyfiken på Watusidansare. Det fanns inte så mycket om dem på nätet. Vet du något om dessa dansare så skriv gärna om dem i denna blogg! Sen kollade vi in Ugandas flagga i stället. Den är svart, gul, röd och i mitten finns en vit cirkel med den östafrikanska krontranan i. Färgen svart symboliserar folket, den röda broderskapet och den gula solen. Den blev Ugandas flagga efter 1962 då Uganda övergick från självstyre till självständighet.

  



Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards