Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Cecilia - 13 januari 2011 09:01

I går kom vi instormande något sena till min kiropraktor. Edina hade snor från båda näsborrarna ner till hakan. När kiropraktorn såg henne började hon skratta. Sen fortsatte hon att skratta när Edina berättade om sin förkylning och hur hon hostar högt och ibland lågt. Jag är hemma m vård av barn och ville inte ställa in mitt kiropraktorbesök då det var viktigt för mig. Därför fick Edina följa med. Sen fortsatte hon att berätta att hon fått en snowrace. Hon uteslöt inte att berätta om när mamma åkte och sladdade så ramlade hon av. Då skrattade kiropraktorn ännu mer. Inte konstigt att du har ont sa hon till mig. Ungefär så här såg Edina ut när vi kom in, fast föreställ er att det kom från båda näsborrarna.  


Efteråt gick vi och åt på en kinakrog i Farsta centrum. På väg dit gick vi förbi en helt fantastisk butik som heter "Systrarna Voltaire". I butiken fanns en massa färgglada inredningsdetaljer från Indonesien, lite glutenfria kex och en massa annat smått och gott som förgyller vardagen som t ex ätpinnar i glittriga fodral. Några av er känner säkert igen Renee Voltaires produkter som säljs i nästan varenda matbutik. En av systrarna är samma Voltaire. Denna nya fantastiska butik är något som jag drömt om att starta. Jag och min vän Anna hade planer på att åka till Marocco och importera inredningsprylar som vi kunde sälja på marknad. Detta slutade vi prata om när vi fick barn. Min dröm slutade inte där utan vid att öppna en butik som Systrarna Voltaires. Jag hade dock en tanke om ett fik i anslutning. Ett tips till systrarna kanske? Här kommer bilder från butiken och på några glutenfria kex vi inhandlade som Edina kan äta.        


En reflektion som jag gjorde i går och som jag undrat över fler gånger är: Varför kliar sig så många män i skrevet bland folk utan att genera sig? Har till och med sett några som stuckit in handen och kliat innanför byxan. Jag har inget svar. Hjälp mig någon?

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards