Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Cecilia - 9 maj 2012 11:02

Hej, innan jag berättar hur det går för mig vill jag tipsa om att det annonseras efter personer som drabbats av Borrelia på hos Barometern.


Redan när jag fick schemat för hur jag ska medicineras började jag inta Artemisia annua intense för att försvaga de cystor som både Borrelia och Twar cystar in sig i. De övriga medikamenten gick inte att få tag i på apoteket så de fick vänta.


Den 2/5 kunde jag äntligen börja behandlingen, medicinerna fanns på plats. På schemat var det ordinerat både Rimactan och Azithromycin i sex dagar. Eftersom jag är allergisk mot vissa mediciner och födoämnen tog jag endast halv dos Rimactan första dagen. Detta för att testa om jag skulle reagera allergiskt. Jag fick direkt häftiga biverkningar som huvudvärk, illamående och extremt ont i magen. Däremot inga allergiska reaktioner.


Eftersom jag fick häftiga biverkningar efter halv dos ökade jag dosen Rimactan till 300 mg (full dos), men avvaktade med Azithromycin. Skulle delta på en konferans i jobbet måndag och tisdag och ville inte riskera att inte orka.


Från torsdag till lördag kände jag mig som en mosad säck potatis som skulle lyftas ur sängen varje morgon. På söndag släppte det och jag kände mig piggare. Huvudvärken och illamåendet lättade. Däremot gav jag vika och bytte ut ordinerad Lactiplus mot Losec.


Måendet under denna vecka är sammanfattningsvis sämre och bättre. Förutom biverkningarna från medicinen så känns det inte som att Rimactan hjälper mot Borrelia (vilket ingen påstått), men värken i benen som förmodligen berott på Ehrlician har gått bort nästan helt och sandpappret i gommen som berott på Twar har förbättrats avsevärt. Magen tar helt klart stryk av detta och jag hoppas att jag ska kunna fullfölja behandlingen när den nu är påbörjad. Men det bästa av allt är att jag orkar hålla en konversation och kan komma ihåg vad som sagts. Däremot märkte jag under konferansen att det var jobbigt att leda en diskussion eftersom närminnet forfarande inte är återställt.


I dag tog jag en halv dos Azithromycin för att se om jag reagerar allergiskt. I morgon blir det full dos om jag inte reagerar. Än så länge känner jag inget och det är nu två timmar sedan jag tog den.


Är helt slut efter konferansen och ligger helt utslagen i dag. Det är som det brukar. Sen brukar jag vara kapabel arbeta på torsdagen igen. Sådana är mina veckor numera. Får se hur statusen är nästa vecka ...



Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards