Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Cecilia - 3 maj 2012 10:49

Jag hittade ett tips om Boots in a bag på nätet. Det är som sockar i plast som man kan sätta över skorna som fästingskydd. Sen kan man dessutom sätta på myggmedel på dessa så slipper man göra det direkt på huden.


Själv kommer jag att fortsätta uppmana Edina att ha byxorna innanför sockarna när hon är ute. Nu kommer jag dessutom att preparera dem med myggmedel. Har inte känts som att jag vill preparera henne med myggmedel direkt på huden.


Efter vad jag varit med om har alla mina sinnen skrikit "TA HENNE FRÅN UTEGRUPPEN" och "FLYTTA TILLBAKA TILL LULEÅ", men logiken säger att jag vill att hon ska få upptäcka allt det där som jag upptäckt ute i skog och mark och att hon ska få växa upp med alla nära och kära här i paradiset.

Av Cecilia - 3 maj 2012 08:49

I går började jag med behandlingen, eller nja... jag tog en halv dos Rimactan. Vill testa innan så jag inte reagerar allergiskt. Trots det så tog tabletten bort stora delar av smärtan i benen. Smärtan berodde kanske på Ehrlician.


Känns jätteläskigt att ta så mycket tabletter att man måste ta ultraljud på organen en gång i veckan och dessutom blodprover för att se att de mår bra.


Hade jag behövt så intensiv behandling om sjukvården tagit Ehrlicia, Twar och Borrelia på allvar från början? Mitt svar är: Näe, Nope, Nej, No .....


Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards