Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Steg ett provtagning

Av Cecilia - 17 januari 2012 08:57

Hemma m vård av barn nu. Har gått bra hitintills eftersom vi sovit mycket. I dag kommer att bli en mardrömsdag eftersom Edina förmodlinge inte kommer att sova middag. Febern är borta. Är beroende av middagsvila under veckorna för att orka helgerna. Nåja, får väl ta en promenad i dag med Edina i vagn. Läkarna har rekomenderat promenad och motion för det påskyndar tillfrisknandet. Själv vill jag helst bara ligga ner hela dagarna. Tar liksom emot att röra på mig när jag har yrsel.


Nog om det. I går fick jag svar från Dr Klemann. Jag är välkommen dit om 3-5 månader. Ska ta blodprov redan nu som ska skickas till honom och till USA. Ska även ta prover på coinfektioner efter rekommendation av min nuvarande ledsagare. Känns skönt att kunna fråga någon som gjort detta tidigare.


Dr Klemann skrev att jag måste vara där i 3-4 veckor. Behandligen består av både oral och intravenös behandling m antibiotika. Förmodligen Doxycyclin och Metronidazol. Läskigt. Behandlingen kostar runt 274 Euro. Dyrt? Nej! Med tanke på hur mycket lön jag förlorar varje månad och i slutändan kanske jag även förlorar mitt arbete så känns det billigt. Vet dock inte hur jag ska få ihop pengarna, men får väl försöka belåna stugan.

 
 
Linda

Linda

17 januari 2012 09:29

På något sätt ska det lösa sig, ska börja lägga undan lite varje månad från och med nu. är det så att du måste dit så fixar vi det!

http://pancakeheavenworld.blogspot.com

Cecilia

17 januari 2012 09:38

Great! Jag bekostar så klart rum och resa:-D

 
Alicia

Alicia

7 februari 2012 21:20

Det här med borrelia är verkligen inte roligt!! Vi är många som lider av att svensk sjukvård inte tar oss på allvar. Det är helt galet, varför får vi inte hjälp!?
Hoppas verkligen du ska bli frisk snabbt.

Måste också säga att jag får samma symtom (förutom att det lät som om du spyr, det gör inte jag, jag har spyfobi så det skulle vara "över min döda kropp" ungefär...) som du får vid ägglossning, fast jag får det vid mens istället. Hmm.. undra varför det är så...

http://attlevamedoro.blogg.se

Cecilia

9 februari 2012 22:39

Hej, och tack för din kommentar. Har precis kontaktat Arenakliniken i Norge för konsultation. Blir ju bättre, men känner att smärtorna och tröttheten inte förändras till det bättre.

Å, nej jag kräks inte. Är bara illamående:-D Hoppas vi kan bli hjälpta på något sätt. Om du skicar din mailadress kan jag informera om vilken hjälp jag får och om den hjälper. Är så klart även intresserad av att få veta detsamma från dig:-D

 
Ingen bild

Daniel

20 februari 2013 00:03

Hej tänkte höra med dig hur man går tillväga med att skicka ett prov till Tyskland.. Har haft en massa skumma symtom sen i sommras som liknar alla de symtom som beskrivs för borrelia.. Har varit hos neurolog och gjort lumbalpunktion för att utesluta massa sjukdomar.. De gjorde då oxå ett borrelia prov som var negativt.. Har ju läst om att Sveriges tester inte är de mest pålitligaste och man kan ha borrelia ändå.. Orkar inte må som jag gör längre och läkarna tar mig inte på allvar och verkar tro att allt är psykiskt.:/. Jag mådde ju hur bra som helst innan jag fick dessa symtom.. Mvh Daniel

Cecilia

22 februari 2013 18:26

Hej, skriv gärna till cecilia.pettersson4@hotmail.com så kan jag skicka lite tips.

/Cecilia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 mars 2015 12:11


I går var vi in och frågade om de på Clipso i Skärholmen kunde fläta om luggen på Edinas afrohår. De kände på luggen och gav ett pris på 50 kronor. Vi bokade tid i dag på förmiddagen klockan 11. På morgon åkte vi dit lite extra glada. Jag för att...

Av Cecilia - 6 september 2014 19:08

Har inte orkat blogga mycket å det senaste, men nu börjar valet närma sig och Hamilton gjorde mig rätt häpen med Folkpartiets valfläsk. Kan inte låta bli att reagera.   Hamiltons och Folkpartiets valfläsk i ekonomidebatten är såååå skrattretande ...

Av Cecilia - 25 juni 2014 08:04

Jag är lite upprörd över de onyanserade diskussionerna runt datorer i skolan. Varför visar inte Skolverket/politiker befolkningen och lärarna vilka alternativ som finns att välja mellan innan vi/de får svara på frågor om ja eller nej till datorer i u...

Av Cecilia - 3 februari 2014 17:35

På väg till och från jobbet kör jag förbi några uteliggares bosättningar. Jag har noterat att de bär vattendunkar från bensinmacken ca en km från själva boplatsen. Det ser väldigt tungt ut.   I något obestämt ögonblick bestämde jag mig för att kö...

Av Cecilia - 12 januari 2014 09:08

Mitt i städningen var jag tvungen att avbryta för att ventilera frustrationen över femte jobbskatteavdraget. Vart tror ni kostnaderna sparas in? Blir det i form av höjda högkostnadsskydd? I så fall börjar vården vara till för de friska, arbetande sam...

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards