Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Cecilia - 2 januari 2012 08:03

I senaste bloggen om min hälsa var allt på väg att bli bättre. Känseln hade börjat komma tillbaka och smärtorna i ansiktet lyste med sin frånvaro. Sen tog vi tåget till Älvsbyn och då bröt helvetet lös.


Smärtorna i ansiktet kom tillbaka. Jag tappade återigen känseln i håbotten och ansiktet. Yrsel från helvetet greppade sitt tag om mig. Under två veckor har jag varit sängliggandes. Har knappt kunnat hjälpa min sjuka mamma med disk och matlagning. Dessutom blev Edina sjuk  i hög feber och värk i kropp och huvud. Jag fick ställa klockan flera gånger under ett par nätter för att ha koll på febern. Då jag är sjuk själv vaknade jag inte av att hon blev orolig då febern blev hög. Ett besök till akuten var jag dessutom tvungen att köra till med yrseln. Fean vad det suger att vara sjuk.


Efter att ha varit på en psykiatrisk klinik för rehabilitering av utmattning och blivit avvisad hoppas jag nu att min läkare ska remittera mig till en neurolog för utredning. Har varit förvissad om att det är Borrelia, men nu tvivlar jag då jag inte längre känner att jag blir bättre. Detta bakslag har satt mig på ruta två igen. Känns tungt att jag faller tillbaka så snabbt av ansträngningen efter en resa till Piteå.


Efter månader av sjukskrivning kan jag tycka att jag borde utredas ordentligt. Detta kostar pengar! Snart måste de även rehabilitera mig för psykiska åkommor. Har börjat tappa gnistan nu. Detta är ett bakslag av värsta sort.

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards