Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Cecilia - 13 januari 2012 11:30

Många i Sverige har själva bekostat provtagning av Borrelia för vidare vård i Tyskland. Jag har fått kontakt med en kvinna som fått ersättning för den bekostade provtagningen.


Så här är gången:

1) begära ersättning från försäkringskassan. Här är länken till blanketten

2) sen blir det omprövning i försäkringskassan.

3) Därefter blir det prövningi i Förvaltningrätten (om den har samma funktion som Länsrätten hade. Det har skett ett namnbyte).


Har inte testat begära ersättning själv. Har precis kontaktat dr Klemann i Tyskland. Det blir väl snart aktueltt för mig med och då skriver jag mer utförligt hur jag gjorde.


Är i alla fall tacksam för att jag fått kontakt m Anna. Hon ligger flera steg före mig och jag kommer absolut att använda hennes information och expertis.


Läste en artikel i dag. Den är förmodlingen gammal, men jag blev glad över att se att det finns läkare i USA som har enorm civilkurage. Klicka på länken om du vill läsa artikeln.

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards