Av Cecilia - 18 oktober 2012 15:03

Har inte orkat skriva om utvecklingen med behandlingen av Borrelia, Twar och Erhlician. Min mage skriker av smärta när jag tar antibiotika. Numera kan jag inte ta mer än 1/4 Doxyferm på förmiddagen och 1/4 på kvällen och ändå skriker magen NEEEEEJ!

Håller på att gå över på örtbehandling men har inte fått örterna än. Har fått ett örtprotokoll att följa av min läkare och har ställt en förfrågan om pris till Centrum für Vitalität und Prävention.

Trots motgångar så har jag blivit bättre. Det som återstår är att jag inte har full känsel när jag drar med fingrarna lätt över ansiktet och så brusar det runt hela huvudet som att jag fått bedövning som hos tandläkaren. Sen har jag fortfarande symptomen av Twar. Ehrlcian har lyst med sin frånvaro de senaste två veckorna.

Ett annat symptom som är kvar och som just nu är nästan jobbigast av allt är att jag har stora problem med minnet och närminnet.

Här är listan med alla symptom som försvunnit just nu. Symptomen är inte konstanta utan kan komma och gå från dag till dag. Det känns dock som att läget börjat stabiliseras:

Huvudvärk
Yrsel
Nervsmärtor i ansiktet
Nervsmärtor i tandraderna
Känselbortfall i ena armen, runt huvudet, ansiktet, ryggen och båda benen men främst hälarna
Reflexbortfall i benen
Dimsyn
Smärtor i ljumsken (där jag blev biten)
Stel nacke
Hörselbortfall på ena örat nästan borta (kommer och går)
Inkontinens
Trött (kan bero på de andra bakterierna med och det är forftarande kvar)

Smärtor i bröstet

Högt blodtryck

Matthet i benen

För två veckor sedan började jag med frekvensterapi på HBZ kliniken. Första besöket resulterade i att smärtorna i låren försvann. De smärtorna har jag hela tiden härlett till Ehrlician. De har inte påverkats av intag av antibiotika. Har inte kunnat ta Rimactan som biter på Ehrlicia. Blev mycket piggare när jag började med frekvensterapi. Även om det gav snabbt resultat så har det gått för kort tid för att jag ska kunna göra en utvärdering av metoden. Har numera en apparat hemma som jag hyrt i tre månader. I den ligger flera program som tillsammans är över 6 timmar långt.

Under hela sjukdomsperioden har inte orkat testa så många metoder. Förutom antibiotikan så har endast 10 g C-vitamin om dagen hjälpt och nu kanske även frekvensterapin.

Kollodialt silver har hjälpt för många, men jag reagerar inte alls på det. Höll på ett tag och slutade för att testa igen, men det gav ingen skillnad någon av gångerna. Har därför slutat med det.

Både Borrelia och Twar är svåra. Beroende på stadium och sort så reagerar de olika på olika behandlingar och varje individ drabbas olika. Många blir svårt sjuka medan andra endast får symptom vid ansträngning.

Här hör ni Gunde Svan berätta om Twar och hur det har drabbat hans familj. Är faktiskt inte säker på att han bara har Twar. Han går till en läkare som inte skickar prover till Tyskland så... Läkaren han går till är dock mycket kompetent vad gäller Twar.

Av Cecilia - 17 oktober 2012 08:32

I går var dagis stängt så Edina fick följa med till jobbet. När dagen var slut sa Edina att hon haft en tråkig dag med mig. Under gårdagen gjorde hon gjorde en sång som hon gick runt och sjöng för alla min kollegor. I sången ingick att åskådaren fick räcka ut tungan, hoppa, snurra mm. Jag måste säga att jag tyckte det var rätt kul. De såg lite smått galna ut. T o m chefen ställde upp.

På morgon när vi träffade en av förskollärarna var det första Edina sa: -Jag var med mamma på jobbet i går och det var jättekul!

Hmmm...

Av Cecilia - 3 oktober 2012 13:14

Edina är en stolt ägare till en AIOLOS. Jag är en förtvivlad förälder som har ett barn som behöver en maskin för att inhalera astmamedicin.

Av Cecilia - 27 september 2012 08:03

Av Cecilia - 8 september 2012 17:59

Under mitten av augusti var det dags att göra sommarens stora event d v s att åka till Danmark via Stockholm. På vägen hann vi träffa vänner, leva det vanliga livet i lekparken och vara på kalas. Det var toppenmysigt.

De första dagarna i Danmark besökte vi Ishöjs kommun, betraktade området längs Danmarks enda tunnelbana som var förarlös och gick på Tivoli. Tyvärr fick jag inte full behållning av besöken då jag inte förstår Danska nåt vidare, men nu kan jag i alla fall skryta med att vi sett en av världens mest kända byggnader, d v s 8Talet. Byggnaden är byggd så den ser ut som en åtta från luften.

Sen såg vi andra byggnader. Denna byggnad var ett ålderdomshem eller nåt liknande. Den såg inte rak ut från något håll. Gissar att det skulle symbolisera det kroknande livet. Dansk arkitektur i alla ära men jag undrar om arkitekten tittat lite för djupt i glaset när hen ritade detta.

Så besökte vi Tivoli så klart. Edina är helt galen i karuseller så trots att vi skulle besöka Legoland så blev det några åk. Vi åkte allt fråm den hemska Rutchebane till den fantastiska flygande kofferten. Den flygande kofferten tar en på sightseeing i HC Andersens sagovärld som skildras på ett fantastiskt sätt med dockor som rör sig.

Efter tre nätter i Köpenhamn drog vi vidare till Kolding för att bo på Scandic hotel. Vi tog tåget från Köpenhamn och var framme i Kolding efter lite drygt två timmar. Tågstationen i Köpenhamn var en vacker gammal byggnad. Här sitter vi och väntar på tåget och även perrongen är vilande vacker.

Det första vi fick göra när vi kom fram till Kolding var att spendera en hel dag för att leta gluten och laktosfri mat. Trots att båda hotellen utlovat gluten och laktosfrik frukost samt att jag kontaktat dem innan vi anlände så hade de inte det. Inte heller butikerna hade det. Vi hittade efter många om och men soyayoghurt, korv och ett jättetorrt bröd. De första dagarna på resan fick Edina leva på medhavda köttbullar och pannkakor och sen fick hon leva på kalla korvar och soyayoghurt. Matmässigt var det en tung resa. Här är en bild efter att Edina sjungit och dansat i regnet när vi väntar på bussen som skulle ta oss till en välsorterad butik i Kolding. Man kan nog säga att det var tur att det var först dagen efter som vi skulle till Legoland.

För er som ska besöka Legoland så kan jag inte rekomendera att bo på Scandic hotel i Kolding. Den utlovade lokaltrafiken till Legoland på 30 minuter visade sig bestå av taxi i 35 minuter. Det var tur att chauffören från Kongo var trevlig. Vi beökte Legoland en söndag och det skulle tagit oss fyra timmar att ta oss dit med buss. Hem tog det ca en timme med buss och då var det ett byte.

Väl i Legoland var allt helt fantastiskt. Legoland är så mycket mer än bara lego och karuseller. Det är figurer, vackra miljöer och konstruerade rörliga platser som hamnar och flygplatser.

Det kostade 299 danska kronor för en vuxen i inträde i två dagar. Om barnen är registrerade som medlemmar i Legoklubben får de gratis inträde hemskickat till brevlådan. När man kommit in på Legoland var alla attraktioner utom de radiostyrda bilarna gratis.

Maten och drycken var dock inte billig. Vi köpte två små Cocacola och de gick på 59 danska kronor. När jag betalade dem tackade jag gudarna för att vi hade med egen mat. Här äter Edina matsäcken och är purken på de påträngande fåglarna. OBS! Regnkläderna hade vi för att slippa stå i klädtorkarna som fanns på området.

Vi besökte Legoland den 26/8 och det var lagom mycket folk. Utan stress hann vi med att se oss less på alla fantastiska legokonstruktioner och åka alla karuseller. När vi gått igenom hela Legoland och gick tillbaka åkte vi de karuseller vi tyckte var bäst både ett andra och ett tredje varv. Så avslutade vi vistelsen med att shoppa Lego Friends och lite presenter.

Det togs foton när man åkte karusellerna och på varje bild så min min ut som på denna. Edina var mest rädd om frisyren på denna bild och håller sig därför på håret för att det inte ska bli blött när vi landade i vattnet. I övrigt såg hon helt cool ut på varenda bild.

När vi åkte från Legoland var Edina och jag rörande överens om att Legoland är det bästa nöjesfältet vi besökt.

Dagen efter Legoland kände vi att vi var mättade på Danmark och att vi kunde ta tåget hem två dagar tidigare än den bokade flygresan. Sagt och gjort så satt vi på tåget hem till Stockholm. Edina sjöng "Stockholm i mitt hjärta" på tåget. Trots att resan varit både trevlig och rolig var det skönt att lämna det land där folket ogärna talar engelska och ogärna förstår sitt eget språk om det talas med accent. Man kan nog säga att Danmark är ett land jag "INTE" besöker igen p g a deras hjärtliga inställning,

I stället för att stanna i Danmark fyttade vi mellan Linda och Siri och Anna och Loke i Stockholm. I vår lägenhet pågår stambyte och att bo där är numera uteslutet.

Till slut vände vi kosan upp till Norrfjärden ingen.

Av Cecilia - 5 september 2012 12:16

I går ringde läkaren från företagshälsovården. Hon frågade först hur jag mår och hur det går för mig och min behandling. Sen kom frågan hon hade på hjärtat. Det visade sig att hon fått en patient som råkat ut för samma sak som mig. Hon undrade om hon kunde få kontaktuppgifter för provtagning och vård. Så klart fick hon det eftersom jag känt att hon stöttat mig hela vägen och tror på behandlingen.

Företagsläkaren var den läkare som till slut behandlade mig med Doxyferm och hon är även den enda läkare som trott på mig och vad som orsakat min sjukdom. Hon har sagt att hon kan skriva intyg på att det var Borrelia hon behandlade mig för till de som påstått att jag aldrig haft Borrelia.

Denna nya sjuka patient kan skatta sig lycklig att han kom till henne. Förhoppningsvis finner han hjälp snabbare än mig.

Av Cecilia - 7 augusti 2012 17:17

Då var det dax för årets stora event i min smak, Stora Noliamässan. I år var den i Piteå. Det var kö redan när vi kom 09.45 en kvart innan öppning.

Till mässan åkte vi ståndsmässigt i pappas gamla Amazon. Den är Vacker men inte lika fin som min prins som jag sålde när jag fick barn. Den kommer ni att få se mer av senare. Det är pappa man ser bakom pärlan.

På mässan kunde man hitta allt från antikviteter till husvagnar. Själv blev jag förälskad i detta brickbord.

Å så köpte jag ett armband till Edina eftersom hon förväntade sig en överraskning då hon inte fick följa med på mässan.

Och så köpte jag en helt fantastisk massagekudde till mig. Mässpriset var 695 kr/st, men eftersom vi köpte fyra st fick vi dem för 600 kr/st. Massagekudden masserar på djupet och med värme. Jag kör den på hela kroppen och flyttar mig knappt ur soffan just ni. Ahhhhhhh...

Jag har testat ett antal massagedynor, men blinkade inte ens en gång innan jag köpte denna. Om någon är intresserad så går den att finna på Trend rehab.

Av Cecilia - 3 augusti 2012 08:21

I går var vi på Luleåkalaset. Vi besökte först marknaden och Edina hittade ny Elisabet. Elisabet var en vit hund som kunde bjäbba och gå tills den dagen jag trampade sönder henne. Den händelsen är nu bortglömd när hon hittade en ny rosa Elisabet.

Efter middag på Max gjorde sig barnen redo för Ulrik Munther.Innan Ulrik Munther började spela flög två viggen lågt över publiken. Hela kroppen vibrerade. Det var mäktigt. Sen började den efterlängtade spelningen.

Scenen var riggad precis intill vattnet i Norra hamn i Luleå. Det är kul att de använder Luleås skönhet för att förhöja känslan av spelningen. Det här kortet är taget alldeles vid scenen.

Spelningen var riktigt bra. Ulrik Munther överraskade mig. Jag tyckte han var mycket bättre än det lilla jag sett av honom tidigare. Både Eric Saade och Erik Munther verkar vara bra förebilder vad gäller att vara Edinas och Fabians  idoler. Förra året var vi på Eric Saade tillsammans. Hoppas detta med konserter blir ännu en tradition med kusinen.

Så lite fler bilder på skönheterna ...

Observera att jag är en av dem (humor). Edina somnade helnöjd i bilen på väg tillbaka till Norrfjärden. När vi var framme kravlade hon sig ur bilen, in och upp i sängen med kläderna på. Sen öppnade hon inte de stora bruna längre den kvällen.

Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?