Direktlänk till inlägg 18 oktober 2012

Läget med Borrelian

Av Cecilia - 18 oktober 2012 15:03

Har inte orkat skriva om utvecklingen med behandlingen av Borrelia, Twar och Erhlician. Min mage skriker av smärta när jag tar antibiotika. Numera kan jag inte ta mer än 1/4 Doxyferm på förmiddagen och 1/4 på kvällen och ändå skriker magen NEEEEEJ!


Håller på att gå över på örtbehandling men har inte fått örterna än. Har fått ett örtprotokoll att följa av min läkare och har ställt en förfrågan om pris till Centrum für Vitalität und Prävention.


Trots motgångar så har jag blivit bättre. Det som återstår är att jag inte har full känsel när jag drar med fingrarna lätt över ansiktet och så brusar det runt hela huvudet som att jag fått bedövning som hos tandläkaren. Sen har jag fortfarande symptomen av Twar. Ehrlcian har lyst med sin frånvaro de senaste två veckorna.


Ett annat symptom som är kvar och som just nu är nästan jobbigast av allt är att jag har stora problem med minnet och närminnet.


Här är listan med alla symptom som försvunnit just nu. Symptomen är inte konstanta utan kan komma och gå från dag till dag. Det känns dock som att läget börjat stabiliseras:

Huvudvärk
Yrsel
Nervsmärtor i ansiktet
Nervsmärtor i tandraderna
Känselbortfall i ena armen, runt huvudet, ansiktet, ryggen och båda benen men främst hälarna
Reflexbortfall i benen
Dimsyn
Smärtor i ljumsken (där jag blev biten)
Stel nacke
Hörselbortfall på ena örat nästan borta (kommer och går)
Inkontinens
Trött (kan bero på de andra bakterierna med och det är forftarande kvar)

Smärtor i bröstet

Högt blodtryck

Matthet i benen


För två veckor sedan började jag med frekvensterapi på HBZ kliniken. Första besöket resulterade i att smärtorna i låren försvann. De smärtorna har jag hela tiden härlett till Ehrlician. De har inte påverkats av intag av antibiotika. Har inte kunnat ta Rimactan som biter på Ehrlicia. Blev mycket piggare när jag började med frekvensterapi. Även om det gav snabbt resultat så har det gått för kort tid för att jag ska kunna göra en utvärdering av metoden. Har numera en apparat hemma som jag hyrt i tre månader. I den ligger flera program som tillsammans är över 6 timmar långt.


Under hela sjukdomsperioden har inte orkat testa så många metoder. Förutom antibiotikan så har endast 10 g C-vitamin om dagen hjälpt och nu kanske även frekvensterapin.


Kollodialt silver har hjälpt för många, men jag reagerar inte alls på det. Höll på ett tag och slutade för att testa igen, men det gav ingen skillnad någon av gångerna. Har därför slutat med det.


Både Borrelia och Twar är svåra. Beroende på stadium och sort så reagerar de olika på olika behandlingar och varje individ drabbas olika. Många blir svårt sjuka medan andra endast får symptom vid ansträngning.


Här hör ni Gunde Svan berätta om Twar och hur det har drabbat hans familj. Är faktiskt inte säker på att han bara har Twar. Han går till en läkare som inte skickar prover till Tyskland så... Läkaren han går till är dock mycket kompetent vad gäller Twar.




 
 
Maja

Maja

3 november 2012 21:04

Hej! Jag har nyligen fått bekräftat av en doktor att jag fått twar. Så om du undrar över vad det för symtomer jag har både nu och innan medicineringen så är det bara att fråga på. Kolla in min blogg. Där kommer jag att skriva varje vecka hur det går för mig, om det blir några framsteg och hur medicinering påverkar mig.

http://Livetmedtwar.blogg.se

Cecilia

8 november 2012 18:24

Tack! Detsamma till dig. Bara att kika in:-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 mars 2015 12:11


I går var vi in och frågade om de på Clipso i Skärholmen kunde fläta om luggen på Edinas afrohår. De kände på luggen och gav ett pris på 50 kronor. Vi bokade tid i dag på förmiddagen klockan 11. På morgon åkte vi dit lite extra glada. Jag för att...

Av Cecilia - 6 september 2014 19:08

Har inte orkat blogga mycket å det senaste, men nu börjar valet närma sig och Hamilton gjorde mig rätt häpen med Folkpartiets valfläsk. Kan inte låta bli att reagera.   Hamiltons och Folkpartiets valfläsk i ekonomidebatten är såååå skrattretande ...

Av Cecilia - 25 juni 2014 08:04

Jag är lite upprörd över de onyanserade diskussionerna runt datorer i skolan. Varför visar inte Skolverket/politiker befolkningen och lärarna vilka alternativ som finns att välja mellan innan vi/de får svara på frågor om ja eller nej till datorer i u...

Av Cecilia - 3 februari 2014 17:35

På väg till och från jobbet kör jag förbi några uteliggares bosättningar. Jag har noterat att de bär vattendunkar från bensinmacken ca en km från själva boplatsen. Det ser väldigt tungt ut.   I något obestämt ögonblick bestämde jag mig för att kö...

Av Cecilia - 12 januari 2014 09:08

Mitt i städningen var jag tvungen att avbryta för att ventilera frustrationen över femte jobbskatteavdraget. Vart tror ni kostnaderna sparas in? Blir det i form av höjda högkostnadsskydd? I så fall börjar vården vara till för de friska, arbetande sam...

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards