Alla inlägg den 30 april 2013

Av Cecilia - 30 april 2013 19:38

Har fasat för den dag när Edina vill fira Valborg. I dag var den dagen ett faktum.


Senast jag firade Valborg och gick till en brasa var det en pappa bland åskådarna som skulle skjuta raketer för att det var för farligt för barnen att göra det. Pappan var så full att han sköt raketer lite hit och dit men inte upp i luften som brukligt är.


Kollade på nätet i går och hittade en brasa som tändes kl 17. Det kändes som en brasa där inga fyllon skulle närvara. Vi packade grillväskan och åkte dit. Det regnade,haglade och var kallt, men brasan var så förhäxande att vi inte kunde slita oss från den.    

Det slutade med att vi stod kvar ända tills det bara var glöd kvar. Perfekt för mig att grilla hamburgare över och för Edina att grilla marshmallows över. En fantastisk tillställning som vi ska besöka även nästa år. De som anordnade brasan skulle fixa så att barnen får vara med och lägga på pinnar och kvistar innan brasan tänds år 2014. Det tyckte vi var ett superbra förslag.


När vi grillat klart åt vi i ett intilliggande växthus och i strålande solsken.  

Det blev ett supertrevligt och alldeles lagom valborgsfirande utan fylla.


Noterade dock att det till och med på denna tidiga tillställning fanns en vuxen pappa som hade med sig en flaska öl som han sög på som på en nappflaska. När jag var barn var detta en kväll för barn. Många av mina jämnåriga blev nog aldrig vuxna eftersom de fortfarande firar Valborg som att denna kväll är för dem och inte för deras barn ...



Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards