Alla inlägg den 5 april 2013

Av Cecilia - 5 april 2013 10:07

Det är snart två år sedan jag senast cyklade för transport till jobbet. Det var på dessa cykelturer allt började. Första symptomen på borrelian var att jag fick smärtor i käkarna när jag cyklade. Sen blev de bara värre och värre.


Nu cyklar jag utan smärtor och det känns inte ens jobbigt. Allt är sig likt sen tidigare, men ändå inte.


Mannen på cykel som jag morsade på varje morgon möter mig inte längre. Det var alltid kul att se var vi möttes för om jag mötte honom vid start så visste jag att jag var sen. Mötte jag honom på slutet så visste jag att jag var tidig.


Däremot mannen med trumpet på pendltågsstatinen finns kvar. När jag hälsade på honom för första gången (igår) på nästan två år i går så slutade han att trumpeta och sa hej. I vanliga fall brukar han bara nicka. I dag var allt som vanligt, d v s han nickade medan han spelade.


Bonusmötet på stationen i morse var Petter. Alltid kul att se kändisar i verkligheten. Min reflektion var att han såg vänligare ut i verkligheten. Med det vill jag inte ha sagt något ont om hans person.


Smygmotionen som jag tillämpat sen jag fick barn tills jag blev sjuk är åter i rullning. Cyklar 40 min fyra dagar i veckan. Promenerar 30 minuter fyra dagar i veckan.


Utöver smygmotionen har jag börjat motionssimma 30 minuter varje vecka.


Tror inte att jag någonsin uppskattat livet som nu. Att bli svårt sjuk och måsa kämpa sig till att bli frisk gör en ödmjuk inför livet.

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards