Alla inlägg den 13 april 2013

Av Cecilia - 13 april 2013 17:54

I veckan var Loke här en eftermiddag. Barnen lekte och fyllde så klart mitt hjärta med kärlek. Två barn som följt varandra genom livet och som är förtroliga med varandra. De började sjunga "Gagnam style" och så klart även "sexy lady".


Mitt i sången gjorde de ett avbrott.


I förtrolig ton frågade Loke: - Vet du var sexy lady betyder?


Edina sa: - Nej! (Även fast Loke berättat detta för henne en vecka tidigare).


Loke svarade: - Det betyder att man pussar varandra med tungan.

 

Sen tystnad, samförstånd och spänning i luften.

 

Loke kommer säkert att fråga Edina samma fråga igen och Edina kommer säkert att ge samma svar.

Av Cecilia - 13 april 2013 09:18

I förrgår var det fem månader sedan jag började med örtbehandlingen. Den senaste månaden har det hänt mycket. Har haft flera yrselfria dagar (två veckor i sträck) och de gånger jag haft yrsel så har den bara varat i någon minut. Jippie! 


De övriga symptomen är ungefär desamma som förra månaden, men inkräktar inte så mycket på vardagen längre. Orkar t o m cykla 40 minuter om dagen igen. Lite yrsel när jag nått målet, men den går över efter någon minut.


Däremot har jag sen jag började cykla fått en herxreaktion. Den är inte lika kraftig som tidigare. Lite öm och domnad i ansiktet och stickningar i fötterna. Det tolkar jag som att motionen verkar helande eftersom jag blir bättre efter varje period av herx.

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards