Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Cecilia - 6 mars 2013 16:55

I dag läste jag en mycket dålig blogg av Mats Reimer. Min enda reflektion är att vissa inte borde få ha läkarlegitimation!


Jag har genomgått djupgående undersökningar som visar att jag inte lider av psykisk depression eller liknande. Psykiskt måste man vara enormt stark för att orka igenom behandling av kronisk borrelia. Det är inte konstigt att man inte orkar och måste avbryta. Svensk vård skulle kunna underlätta detta svåra genom sitt stöd och att låta bli att motarbeta de drabbade. Eftersom psykiatrin friskförklarade mig från psykisk depression så undrar jag just vem som skulle behöva terapi. Mats Reimer kanske?


Mats förkastar att flera hundra drabbade blivit hjälpta med att de i princip blir friska av omsorgen och inte medicinen. Snacka om att göra det enkelt för sig. Han är dock inte ensam. Svenska läkare i allmänhet har samma inställning utan att ha besökt ett borreliacenter. Svenska läkare lyser med sin frånvaro trots att det bjudits in att delta av center som hjälper till att bota kronisk borrelia. När svenska läkare börjar lyssna på de drabbade och de som hjälper oss att bli friska så ska jag lyssna på dem.


Synd bara att Mats använder drabbade och hånar dem för att få rätt i sin teori. Tänk alla barn som möter en läkare med en så krass människosyn. En uppmaning till alla föräldrar. Välj en anna läkare!

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards