Direktlänk till inlägg 19 juni 2013

Gråtande på t-banan

Av Cecilia - 19 juni 2013 07:40

Har sagt hej då till en av fröknarna på morgon. Började så klart gråta. Nu sitter jag gråtande på t-banan och bloggar.


 
 
Ingen bild

Mia

19 juni 2013 21:16

Hur går det, har du fått svar på Edinas prover?? Är i samma sits som dig,
Har borrelia (konst. I prover från Augsburg) och har en liten kille hemma jämt är sjuk :(
Måste nog låta testa honom, men fasar för svaret och att proppa i ett litet barn massa antibiotika :(( styrkekramar

Cecilia

3 juli 2013 08:00

Jodå, det var nedslående. Hon hade Twar, Borrelia och Ehrlicia. Kommer inte att proppa i henne antibiotika dock. Vet inte hur jag ska gå vidare från nu. Detta är supersvårt och jättejobbigt.

 
Ingen bild

Mattias

18 juli 2013 01:55

Har samma problem. Två barn, 3 och 5 år som i princip varit sjuka sedan födsel. Mamman bar på Borrelia under den första graviditeten. Jag är smittad sedan länge och är helt säker på att barnen också är sjuka. Antibiotika kan man inte ge barn i den åldern, det påverkar allt möjligt och kan lagras i skelettet, tänder o.s.v Det är verkligen klurigt och jag vet inte heller hur man ska hantera/behandla om man nu ens ska våga göra det.

Cecilia

7 augusti 2013 18:21

Ja, det är klurigt. Vet dock att det finns barn som fått antibiotikabehandling i över tre år och blivit friska utan men. Tror själv på örter eftersom de inte ska skada organen. En stor och svår fråga detta.

 
Ingen bild

Mattias

27 september 2013 22:08

Ja, hur har du gått vidare med detta ?
Min fru har nu fått positiva Borreliasvar igen från husläkaren och Barnen har varit sjuka i flera omgångar senaste månaden.
Häromkvällen berättade min nu fyraåriga son att han vid upprepade tillfällen sett dubbelt på förskolan och jag har även noterat att han helt ballar ur när flera personer pratar samtidigt. Med ballar ur menar jag att han håller för öronen och skriker att folk ska vara tysta. Vet inte om det sista kanske är så viktigt men det är något som tidigare aldrig varit ett problem. Det här med dubbelseendet däremot är något som jag själv förknippar med ett tidigare stadium av min egen Borrelia. Men vad gör man ? Jag har satt min fru på en egen cocktail med olika antibiotika och naturmediciner som fungerat bra för mig. Tiden får utvisa om det fungerar för henne. Frågan är bara vad man gör med Barnen ?

Cecilia

28 september 2013 17:25

Har tyvärr inget bra svar. Funderar än. Eftersom man vet hur dåligt man mår när man är sjuk vill man göra barnen friska, men sen vet jag å andra sidan hur dåligt jag mått under behandlingen. Tror dock mer på örter numera.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 mars 2015 12:11


I går var vi in och frågade om de på Clipso i Skärholmen kunde fläta om luggen på Edinas afrohår. De kände på luggen och gav ett pris på 50 kronor. Vi bokade tid i dag på förmiddagen klockan 11. På morgon åkte vi dit lite extra glada. Jag för att...

Av Cecilia - 6 september 2014 19:08

Har inte orkat blogga mycket å det senaste, men nu börjar valet närma sig och Hamilton gjorde mig rätt häpen med Folkpartiets valfläsk. Kan inte låta bli att reagera.   Hamiltons och Folkpartiets valfläsk i ekonomidebatten är såååå skrattretande ...

Av Cecilia - 25 juni 2014 08:04

Jag är lite upprörd över de onyanserade diskussionerna runt datorer i skolan. Varför visar inte Skolverket/politiker befolkningen och lärarna vilka alternativ som finns att välja mellan innan vi/de får svara på frågor om ja eller nej till datorer i u...

Av Cecilia - 3 februari 2014 17:35

På väg till och från jobbet kör jag förbi några uteliggares bosättningar. Jag har noterat att de bär vattendunkar från bensinmacken ca en km från själva boplatsen. Det ser väldigt tungt ut.   I något obestämt ögonblick bestämde jag mig för att kö...

Av Cecilia - 12 januari 2014 09:08

Mitt i städningen var jag tvungen att avbryta för att ventilera frustrationen över femte jobbskatteavdraget. Vart tror ni kostnaderna sparas in? Blir det i form av höjda högkostnadsskydd? I så fall börjar vården vara till för de friska, arbetande sam...

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards