Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Cecilia - 3 juni 2013 17:43

I dag har jag låtit ta prover på Edina vad gäller Twar, Ehrlicia och Borrelia. Detta eftersom det fortfarande är oklart om det kan smitta från mamma till barn under graviditet. Jag hade med säkerhet Twar innan jag fick henne och förmodligen även Ehrlicia. Borrelia hade jag dock inga symptom på förrän när jag blev svårt sjuk, men det kan bryta ut flera år efter smittotillfälle.


Twar och förmodligen även Ehrlicia kan smitta mellan personer. Edina fick en kraftig förkylning när hon var ett år och efter det har hon haft svår astma. Det kan vara ett tecken på Twar. Det var precis så det började för mig.



Eftersom Edina lidit av huvudvärk någon månad nu så kände jag att det inte gick att avvakta längre. Hennes barnläkare tog direkt prover på Borrelia, men jag litar inte på de svenska proverna.


Nu håller jag tummarna att Edina är fri från Twar, Ehrlicia och Borrelia. Är livrädd för att hon ska vara drabbad och att sjukdomen ska bryta ut hos henne. 

 

Provrören är på väg till Paris och sen går det lite omvägar för att till slut nå Augsburg. Nu återstår den oändligt långa väntan innan provsvaren kommer.



Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards