Alla inlägg den 17 december 2012

Av Cecilia - 17 december 2012 13:31

Nu har jag tagit örter i över en månad. Blev först sämre i ca tre veckor och sedan lade det sig lite. Fick en herxreaktion som vanligt när jag byter behandling. Har fortfarande inte känsel i ansiktet, men gissar att det är det sista som kommer tillbaka eftersom det var där allt var som sämst.


Är i alla fall skönt med julledighet. Varje morgon jag vaknar till väckarklockan gör att det sticker i ansiktet och i hårbotten som en tandläkarbedövning som håller på att släppa alldeles extra mycket. Det går dock ganska bra att arbeta trots allt. Det är fritiden jag inte riktigt orkar med när jag arbetar.


Att vara ledig innebär att det inte sticker lika mycket i ansiktet och jag orkar fokusera på annat som t ex att vara närvarande med mitt barn lite mer.


Om en månad hoppas jag kunna ge besked huruvida örterna hjälper eller inte. Jag tror att de gör det eftersom jag borde ha kommit in i ett nytt skov med yrsel och synförsämring m m. Inget är dock konsekvent när det gäller Borreliasymptomen.


Symptomen på Twar kvarstår och jag har fortfarande ont i benen vilket jag härleder till Ehrlician, men allt är mycket bättre än tidigare. Har det inte förändrats något på ett halvår så får jag ge upp och försöka m intravenös antibiotika i stället.


Till alla er som skrivit och som fått något korta svar. Ber om ursäkt för det, men jag har inte riktigt orkat med på sistone. Arbetet tar för mycket kraft. Önskar er alla en god jul och ett gott nytt år! Gissar att jag kan ge mer utförliga svar under julledigheten då jag har mer tid. Det om inte kälkbacken tar allt min tid förstås.


KRAM

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards