Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Cecilia - 29 oktober 2012 17:56

När jag lästa artikeln i Aftonbladet om Helle Klein och hennes Borreliainfektion så såg det först ut som att hon gått till en läkare på vårdcentralen. När jag läste att läkaren tagit uppföljande prover för att se om Borrelian var borta så förstår jag att hon omöjligt kan ha gått till vårdcentralen. Hon har skickat prover utomlands och som så många andra så skyddar hon läkaren som hjälpt henne.


Synd bara att hon inte är tydligare med att hon fick vända sig till ett annat land för vård.


Om jag fattat allt rätt vilket inte är säkert så kan man med IgA värdet avgöra om Borrelian är aktiv. IgA brukar dock inte visa när det gått en tid som i Helles fall.


Rätta mig gärna om jag har fel.

Av Cecilia - 29 oktober 2012 02:13

I helgen har vi umgåtts med vuxna utan barn både lördag och söndag. Under dessa två dagar har fokus legat lite mer på mig än vanligt. På söndag fick Edina nog. När sällskapet som bestod i Sofia stannat fyra timmar och fokus inte var på Edina hela tiden så började hon bombardera mig och Sofia med teckningar. Kan inte låta bli att bli lite stolt över hennes kreativa sätt att uttrycka känslor samtidigt som jag inte kan låta bli att skratta tyst för mig själv. Jag tyckte det var jätteroligt när jag såg att figurerna hon gett till Sofia räckte ut tungan.


Edinas kommentar när Sofia gått hem var att det var fräckt att prata med mig hela tiden och inte leka nästan någonting med henne.


Så klart skrattade jag inte åt henne. Bedöm själv hur du skulle reagerat.


Dessa två fick jag.

   


Dessa två fick Sofia.

   

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards