Alla inlägg under maj 2011

Av Cecilia - 8 maj 2011 06:12

Fredagen den 6/5 fick jag diagnosen Fibromyalgi och IMS. Blev besviken så klart. Hade ju hoppats in i det sista att det skulle vara något som går att bota.


Fick en lista på en massa saker jag inte "FÅR" göra, som att diska, bädda sängen dammsuga, stressa m m. Välkomnar med andra ord någon som vill bosätta sig med oss och göra allt detta utan förpliktelser. Personen i fråga får gärna bo någon annastans än hos oss. Om du finns är du välkommen!


Något som kändes positivt var att det finns en sjukskrivningsform som gör att jag kan gå ifrån jobbet för behandling med 80% av lönen. Björn Bragé som gjort smärtutredningen var tydlig med att det inte är någon vits att gå  på behandling om den skapar extra stress och då är denna sjukskrivningsform toppen att den finns.


Om man tränar 45-60 minuter per dag en icke statisk träningsform och följer alla regler runt sjukdomen så finns en chans att bli symptomfri.


Hur man ska göra för att eventuellt bli symptomfri kan man läsa under: http://www.webbhotell.sll.se/PageFiles/10715/RV_Fibromyalgi_2009_webb.pdf


För tillfället fungerar dock inte länken. SLL:s webserver verkar må lite dåligt. Inte bara vi med Fibromyalgi som har störningar i systemet alltså.


IMS är en tarmsjukdom som inte går att säkerställa diagnos precis som Fibromyalgi. Denna sjukdom gör att man är öm i magen och har växelvis hård mage och extremt lös mage. Några patienter blir bättre om de utesluter laktos och gluten. Jag har uteslutit båda dessa och banan. Ett tips till er andra med samma sjukdom. Det har blivit betydligt bättre. Ett plus skulle vara om jag kunde sluta med alla sötsaker som jag köper på lösvikt. Hur mycket skit innehåller inte dessa. Kanske är det inte en sjukdom, i mitt fall, utan ett symptom på att jag äter skitdålig kost.

Av Cecilia - 3 maj 2011 18:53

Om du vill veta mer om Bjällerkransen 5 så kan du logga in på Facebook och läsa om det i gruppen "Bjällerkransen 5". Gruppen är öppen för alla och du behöver inte vara medlem får att kunna läsa. Däremot måste du ha en användare på FB.

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards