Alla inlägg den 18 november 2012

Av Cecilia - 18 november 2012 10:26

På morgon gick Edina på toaletten. Väl där ropade hon och frågade: Har Lodka varit här?


Varpå jag svarade Nej! Varför undrar du det?


Det luktar som när Lodka varit här.


Hmmm, innebär det att jag städar för sällan? Lodka har städat hos oss tidigare och inte varit här på ett tag eftersom jag numera inte har råd att anlita henne. I morse skurade jag ur toalettstolen och tvättstället med Ajax som Lodka brukar använda när hon städar hos oss.

Av Cecilia - 18 november 2012 10:18

För ett par dagar sedan undrade Edina om hon inte kan få en lillasyster. Jag sa att jag måste träffa en pappa först. Det ville inte Edina och jag talade om att då kan hon inte få en lillasyster.


Men, pappa då?! Frågade hon.


När jag undrarde om hon vill att pappa ska bo med oss sa hon direkt: Nej! 


Då kan vi inte skaffa en lillasyster svarade jag.


Men, pappa kan väl bara ställa upp!


(För att undvika missförstånd måste jag skriva att Edina älskar sin pappa, men hon har förstått att hon får konkurens om hennes mamma träffar en ny man. Inte ens hennes pappa får konkurera om min uppmärksamhet).



Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards