Alla inlägg den 9 november 2012

Av Cecilia - 9 november 2012 01:46

Först läser jag nyheterna om att fler söner till föräldrar med utländsk bakgrund eller låg utbildning inte får slutbetyg från nian.


Sen ser jag att regeringen föreslår RUT till läxläsning.


Är det de två grupperna föräldrar som behöver hjälpen som får den med RUT undrar jag nu? Förmodligen inte. Är det så jävla svårt att öka resurserna till skolorna så alla kan få hjälp oavsett föräldrarnas bakgrund.


En sak till. Vi hade en barnombudsman på vårt senaste APT. Jag undrade när barnkonventionen skulle bli lag. Barnombudet svarade att man inte visste. Han berättade att alla partier röstade för en barnkonvention men att Moderaterna röstar emot att den ska bli lag. VARFÖR?


Är det inte dags att vi får ett regeringsskifte snart?!

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards