Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Beklagar diagnosen Borrelia

Av Cecilia - 20 april 2012 10:55

Många beklagar diagnosen Borrelia. Själv känner jag mig lättad. Bättre att få en diagnos än att leva i ovisshet.


Först när jag läste provsvaren och tolkade dem fel och trodde att jag inte fick någon borreliadiagnos så blev jag lättad. Ganska snart därpå började jag fundera på vad som gjorde mig sjuk. Var det als eller ms som drabbat mig? Oron som jag känt tidigare fick fullt utrymme inom mig.


När jag smält det jag läst i några dagar tog jag fram provsvaren igen. När jag såg texten som säger att proverna tyder på Borrelia, infann sig en känsla av oerhörd lättnad. Med diagnosen Borrelia finns det ändå en chans att bli frisk.


Att ha symptom som precis stämmer in på als och ms är väldigt ångestframkallande. Om man måste välja diagnos av de tre så väljer jag helt klart Borrelia.


Så alla som beklagar diagnosen. Gör inte det. Beklaga i stället att jag fått gå denna långa väg för att få den.

 
 
Linda

Linda

20 april 2012 18:46

Förstår också lättnaden, diagnosen är en bekräftelse på att man inte är tokig, att det finns ett skäl till att man mår som man gör... Självklart vill man ju inte ha borrelia eller någon annan sjukdom för den delen, men när man har gått så här långt utan svar så blir det som en lättnad!KRam på dig och hoppas ni har ätit gott ;-)

http://understjarnorna.blogspot.com

Cecilia

21 april 2012 16:59

Det har vi. Anan och jag köpte var sin rätt och delade på hälften. Mums! Älskar verkligen deras mat. Helt klart ett lyft för byn.

 
Ingen bild

Orolig.

29 april 2013 09:52

Hej.. Jag har oxå fått en borrelia diagnos från Tyskland men hade symtom av ms och ALS.. Är fortfarande rädd att det ska va det.. Vad hade du för ALS symtom? Känner du dig bättre nu? Mvh orolig

Cecilia

30 april 2013 19:27

Fick genomgå hjärnröntgen två gånger eftersom symptomen kunde tyda på ALS och MS. Det visade inget. Är nästan helt frisk från Borrelian och Twaren nu.

Det var jättejobbigt att vänta på röntgensvaren. Tycker absolut att du ska kräva remiss till röntgen om du inte fått det redan. Sen kan du fokusera på att bli frisk från Borrelian i lugn och ro. Det är nog kämpigt att gå igenom behandlingen utan att oroa sig för om det kan vara något annat med.

Lycka till!

/Cecilia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 mars 2015 12:11


I går var vi in och frågade om de på Clipso i Skärholmen kunde fläta om luggen på Edinas afrohår. De kände på luggen och gav ett pris på 50 kronor. Vi bokade tid i dag på förmiddagen klockan 11. På morgon åkte vi dit lite extra glada. Jag för att...

Av Cecilia - 6 september 2014 19:08

Har inte orkat blogga mycket å det senaste, men nu börjar valet närma sig och Hamilton gjorde mig rätt häpen med Folkpartiets valfläsk. Kan inte låta bli att reagera.   Hamiltons och Folkpartiets valfläsk i ekonomidebatten är såååå skrattretande ...

Av Cecilia - 25 juni 2014 08:04

Jag är lite upprörd över de onyanserade diskussionerna runt datorer i skolan. Varför visar inte Skolverket/politiker befolkningen och lärarna vilka alternativ som finns att välja mellan innan vi/de får svara på frågor om ja eller nej till datorer i u...

Av Cecilia - 3 februari 2014 17:35

På väg till och från jobbet kör jag förbi några uteliggares bosättningar. Jag har noterat att de bär vattendunkar från bensinmacken ca en km från själva boplatsen. Det ser väldigt tungt ut.   I något obestämt ögonblick bestämde jag mig för att kö...

Av Cecilia - 12 januari 2014 09:08

Mitt i städningen var jag tvungen att avbryta för att ventilera frustrationen över femte jobbskatteavdraget. Vart tror ni kostnaderna sparas in? Blir det i form av höjda högkostnadsskydd? I så fall börjar vården vara till för de friska, arbetande sam...

Presentation


Fokus i mitt liv är min dotter Edina. Älskar mitt jobb som GIS-samordnare. Brukar säga att jag har världens bästa unge, jobbar och bor i Paradiset. Privat älskar jag skor och taklampor. Tyvärr kan jag inte frossa i någedera p g a platsutrymme.

Omröstning

Den ena dricker en dryck till brända mandlar och popcorn och den andra en annan. Vilka drycker dricker vi?
 Edina saft och Cecilia mjölk
 Cecilia saft och Edina mjölk
 Cecilia kaffe och Edina mjölk

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards